Veelgestelde vragen
- Home
- Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Aankomst en vertrek
Wat is het adres van mijn vakantiebestemming?
Wat is het adres van mijn vakantiebestemming?
Ongeveer 1 week voor aankomst, indien je de volledige reissom betaald hebt, ontvang je van ons per mail de aankomstdocumenten. Hierin staan alle benodigde details vermeld.
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden voor de woning?
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden voor de woning?
Aankomst- en vertrektijden kunnen per vakantiehuis verschillen. Exacte tijden staan vermeld in de aankomstdocumenten die je ongeveer 1 week voor aankomst per email ontvangt.
Hoe kom ik aan de sleutel van mijn vakantiehuis?
Hoe kom ik aan de sleutel van mijn vakantiehuis?
Wij werken met elektronische sloten op onze vakantiehuizen. Hiervoor kun je een app op je mobiele telefoon installeren. Wij zorgen ervoor dat er een sleutel aan jouw app gekoppeld wordt gedurende je verblijf in de woning.
Moet ik het vakantiehuis voor vertrek schoonmaken?
Moet ik het vakantiehuis voor vertrek schoonmaken?
Nee hoor, dat doen wij voor je!
Algemeen
Hoe kan ik contact opnemen met Droomvilla Vakantiehuizen?
Hoe kan ik contact opnemen met Droomvilla Vakantiehuizen?
Hiervoor verwijzen wij je graag door naar ons contactformulier.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Wij hopen natuurlijk op een onvergetelijk en zorgeloos verblijf in één van onze vakantiehuizen. Mocht er toch iets mis zijn of mis gaan tijdens het verblijf, schroom dan niet om contact met ons op te nemen via ons contactformulier.
Algemene voorwaarden
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Droomvilla vakantiehuizen is aangesloten bij de branchevereniging voor recreatieondernemers HISWA-RECRON.
Op je reservering zijn de HISWA-RECRON voorwaarden van toepassing.
Betalen
Wanneer moet ik mijn verblijf betalen?
Wanneer moet ik mijn verblijf betalen?
Je betaalt 30% van de totale reissom 7 dagen na boeking en het restant betaal je 6 weken voor de aankomstdatum.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
In je reserveringsbevestiging staat een link vermeld, hiermee kun je eenvoudig, via Ideal, de verschuldigde bedragen aan ons overmaken. Wil je liever het bedrag zelf via de bank overboeken, dan kan dat natuurlijk ook (IBAN: NL44RABO0371695988), graag wel even je reserveringsnummer bij de betaling vermelden.
Hoe betaal ik mijn borg en hoe krijg ik het weer terug?
Hoe betaal ik mijn borg en hoe krijg ik het weer terug?
Indien er borg wordt gevraagd, betaal je dat bij de boeking. Wij zullen de borg binnen 14 dagen na vertrek terugstorten. Je bankrekeningnummer moet bekend zijn bij ons en een voorwaarde is natuurlijk wel dat je de woning netjes achterlaat.
Krijg ik bij annulering geld terug?
Krijg ik bij annulering geld terug?
De annuleringsvoorwaarden kun je terugvinden in de Algemene voorwaarden onder Artikel 6 op de eerste pagina.
Corona
Kan mijn vakantie wel doorgaan?
Kan mijn vakantie wel doorgaan?
Wij volgen de richtlijnen van het RIVM. Verder besteden wij extra aandacht aan de schoonmaak van de woning en de checkin is contactloos en dus coronaproof doordat wij elektronische sloten gebruiken.
Wat zijn de gevolgen als ik moet omboeken of zelfs annuleren?
Wat zijn de gevolgen als ik moet omboeken of zelfs annuleren?
U kunt bij ons kostenloos omboeken indien in de richtlijnen van het RIVM staat dat de reservering niet door kan gaan. Neemt u bij twijfel gerust contact met ons op.
Papieren
Hoe en wanneer krijg ik een bevestiging van mijn reservering?
Hoe en wanneer krijg ik een bevestiging van mijn reservering?
Een paar minuten na het maken van een online boeking ontvang je per mail een reserveringsbevestiging.
Wanneer ontvang ik de aankomstpapieren?
Wanneer ontvang ik de aankomstpapieren?
Indien je de restbetaling hebt voldaan, ontvang je uiterlijk 1 week voor de aankomstdatum de aankomstdocumenten per mail.
Reserveren
Ik wil op een andere dag aankomen of vertrekken, kan dat?
Ik wil op een andere dag aankomen of vertrekken, kan dat?
In veel gevallen, buiten het drukke hoogseizoen om, is het mogelijk om op een afwijkende dag aan te komen en te vertrekken. Neem hiervoor contact met ons op, dan bekijken wij samen de mogelijkheden.
De gewenste periode staat niet online, kan ik wel reserveren?
De gewenste periode staat niet online, kan ik wel reserveren?
Wellicht is het mogelijk om al een periode te boeken die nog niet online staat. Neem hiervoor contact met ons op, dan bekijken wij samen de mogelijkheden.
Kan ik bed-, bad- en keukenlinnen bijboeken?
Kan ik bed-, bad- en keukenlinnen bijboeken?
Al onze huizen worden standaard verhuurd met bed-, bad- en keukenlinnen en de bedden zijn bij aankomst al voor je opgemaakt.
Is mijn huisdier welkom in de woning?
Is mijn huisdier welkom in de woning?
Ja hoor, wij bieden ook vakantiehuizen aan waarbij een huisdier welkom is, deze kun je in het filter selecteren of op de homepage onder ‘boeken op thema’ terugvinden.
Verzekeringen
Kan ik via jullie een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?
Kan ik via jullie een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?
Wij adviseren onze gasten altijd om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten voor een geplande vakantie. Helaas kunnen wij deze service zelf nog niet aanbieden. Let op, vaak moet een annuleringsverzekering binnen 7 dagen na de boekdatum afgesloten worden, dus wacht hier niet te lang mee.
Er is door een ongelukje schade aan de woning ontstaan, en nu?
Er is door een ongelukje schade aan de woning ontstaan, en nu?
Een ongelukje zit vaak in een klein hoekje, maar geen zorgen want tijdens jouw reservering, hebben wij een schadeverzekering voor je afgesloten! (let op, dit geldt voor reserveringen die gemaakt zijn vanaf april 2022).
Indien er een schade aan de woning ontstaat, zou jij ons hier dan zo snel mogelijk van op de hoogte willen stellen? Wij informeren de eigenaar van het vakantiehuis en geven de schademelding door aan de verzekeraar, zodat zij een dossier kunnen openen. Lees hier de voorwaarden van de Schadeverzekering.
Wijzigen en annuleren
Kan ik mijn reservering wijzigen?
Kan ik mijn reservering wijzigen?
In sommige gevallen is een wijziging van de reservering mogelijk. Neem contact met ons op, dan bekijken wij samen de mogelijkheden. De Algemene voorwaarden van RECRON zijn van toepassing.
Kan ik mijn reservering annuleren?
Kan ik mijn reservering annuleren?
De annuleringsvoorwaarden kun je terugvinden in de Algemene voorwaarden onder Artikel 6 op de eerste pagina.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op